STRETCH

Stretch

Flexibiliteit daar moet aan gewerkt worden. Naast krachttrainingen is het ook belangrijk dat je spieren soepel blijven, ook naar blessurepreventie toe is dit belangrijk. We hebben verschillende stretchlessen, elke les leggen we de focus op een bepaald lichaamsdeel maar komt de rest van het lichaam uiteraard ook aan bod. Zodanig dat je in evenwicht en lekker uitgerokken weer naar huis gaat.

De stretchlessen zijn toegankelijk voor IEDEREEN, of je nu paaldanst of niet, een elastiekje of stijve plank bent, wees welkom om te werken aan jouw lenigheid. Me-time voor je lichaam én geest 🙂 Werken aan je flexibiliteit heeft een positief effect op je prestatie in de paal, op je handen, …

Deze quote van een leerling die wekelijks komt stretchen omschrijft mooi mijn uitgangspunt van deze les: “Sinds ik naar de stretchles kom voel ik me letterlijk beter in mijn lijf.”

We gaan niet gewoon duwen tot je in die split of brug staat maar onze spieren ook echt actief betrekken. Een afwisseling tussen passief en actief stretchen dus. Bewust, met aandacht en zorg voor je lichaam daag ik je uit om je eigen grenzen te verleggen.

Elke les is anders, op die manier proberen we het toegankelijk te houden voor iedereen. Naast het actieve stretchen hebben we ook een zachtere les, geïnspireerd op yin yoga. Op een “zachte” manier je lichaam wakker maken, maar daarom niet minder efficiënt! Door te gaan ontspannen in de houdingen en ze lang aan te houden werken we op onze fascia. Fascia is eenvoudig uitgelegd het bindweefsel dat onze spieren en organen omvat, samenhoudt en stabiliseert. Je kunt het vergelijken met een spons. Een spons die uitdroogt gaat verharden, door te gaan ontspannen in de houding en deze aan te houden maak je die spons weer vochtig en beweeglijk.

 

Check ons uurrooster en de kalender voor de lesdata. Je kan instappen op gelijk welk moment, het enige dat je moet doen is je aanmelden voor de les via FM. Let op, de les gaat enkel door bij voldoende inschrijvingen.

 

Voor wie:

iedereen die zijn lenigheid wil verbeteren.


Wil jij ook je spieren soepel houden?

Neem contact met ons op of schrijf je in via het contactformulier

SCHRIJF JE NU IN!

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Schrijf je in op de nieuwsbrief
ErrorHere