STRETCHLES

Stretchles

Flexibiliteit daar moet aan gewerkt worden. Naast krachttrainingen is het ook belangrijk dat je spieren soepel blijven, ook naar blessurepreventie toe is dit belangrijk. Op zondagnamiddag gaan we lekker rekken en strekken. Elke week komt het hele lichaam aan bod.

De stretchlessen zijn toegankelijk voor IEDEREEN, of je nu paaldanst of niet, een elastiekje of stijve plank bent, wees welkom om te werken aan jouw lenigheid. Me-time voor je lichaam én geest 🙂
Deze quote van een leerling die wekelijks komt stretchen omschrijft mooi mijn uitgangspunt van deze les: “Sinds ik naar de stretchles kom voel ik me letterlijk beter in mijn lijf.”

Op zondag gaan we actief stretchen. We gaan niet gewoon duwen tot je in die split of brug staat maar onze spieren ook echt actief betrekken. Een afwisseling tussen passief en actief stretchen. Bewust, met aandacht en zorg voor ons lichaam daag ik je uit om je eigen grenzen te verleggen.

Tijdens de ochtendstretch gaan we heerlijk ontwaken met een zachte stretch. Deze les is rustiger en geïnspireerd op yin yoga. Gezien het nog maar ochtend is gaan we op een “zachte” manier ons lichaam wakker maken, maar daarom niet minder efficiënt! Door te gaan ontspannen in de houdingen en ze lang aan te houden werken we op onze fascia. Fascia is eenvoudig uitgelegd het bindweefsel dat onze spieren en organen omvat, samenhoudt en stabiliseert. Je kunt het vergelijken met een spons. Een spons die uitdroogt gaat verharden, door te gaan ontspannen in de houding en deze aan te houden maak je die spons weer vochtig en beweeglijk.

Zondag 15u30 – 16u45 (een actieve stretch)
Ochtendstretch  (gebaseerd op yin yoga) * voorlopig geen aanbod

 

Check ons uurrooster en de kalender voor de lesdata.

 

Voor wie:

iedereen die zijn lenigheid wil verbeteren.


Wil jij ook je spieren soepel houden?

Neem contact met ons op of schrijf je in via het contactformulier

SCHRIJF JE NU IN!